Енергоефективні, та чи безпечні школи?

Е

В той час, як наше місто займається масовим утепленням шкіл, заміною вікон та розрахунком втрат тепла заради фінансової економії в наших школах назріває інша  проблема. А саме – задуха. Ледь не всі школи міста знаходяться в старих, спроектованих в радянські часи приміщеннях з природною вентиляцією. Цей тип вентиляції був актуальний та виправдовував себе у момент проектування. Зараз же, враховуючи те, що школи стають свого роду термосами, постає питання, а чим діти повинні дихати? Важке повітря погано виводиться з приміщення без регулярного провітрювання. А таке провітрювання взимку майже нівелює ефект утеплення. А також ставить під загрозу здоров’я учнів.

Встановлення звичайних кондиціонерів теж не є вирішенням рішенням проблеми. Вони по суті переганяють в приміщенні одне й те ж саме повітря, не насичуючи його киснем. Також забезпечити наявність кондиціонера в кожному класі надзвичайно дорого та енерговитратно.

Як вирішити цю проблему ми запитали в учасника Енергетичного кластеру, директора “Науково-виробничого центру вентиляції та кондиціонування” Снозик Олександра:

“Ця проблема є стандартною не лише для шкільних будівель, але тут вона відчувається особливо гостро, тому що стосується дітей та їх здоров’я. Найкращим рішенням є встановлення централізованих припливно витяжних рекуператорів. Тільки вони можуть якісно забезпечити економію тепла, профільтрувати, а при бажанні і охолодити повітря, яке подається в приміщення”

Давайте розберемося, що ж таке рекуперація. Це процес нагрівання повітря, що надходить ззовні, теплом витяжного забрудненого повітря, що видаляється з приміщення

Як же влаштувати систему  вентиляції з рекуперацією в школі?
Є два шляхи: централізована та децентралізована вентиляція.
При централізованій в школі прокладаються нові, або реконструюються старі повітроводи, а на даху встановлюються припливні вентиляційні установки.

Перевага цього методу – це свіже повітря в усі приміщення (не тільки класи, а й коридори, спортзали та технічні приміщення). Також перевагою централізованої системи є те, що енерговтрати йдуть лише на одну установку, яка контролює температуру та подає тепле повітря в усі приміщення. Це дозволить регулювати температуру усієї будівлі, незалежно від того в якій саме аудиторії знаходяться учні. Тепло з порожньої аудиторії грітиме повітря в усіх приміщеннях.

При децентралізованому облаштуванні вентиляції невеликі автономні рекуператори встановлюються шляхом свердління отворів в стінах, що зменшує їх міцність, та регулюють рух повітря в кожній окремо взятій аудиторії. Але не регулюють рух повітря в коридорах та “закритих” приміщеннях.

Наприклад, якщо централізоване опалення нагріває приміщення де немає дітей, там може не працювати вентиляція, і в момент заходу в приміщення дітей там буде задуха, а робота таких рекуператорів потребуватиме часу щоб освіжити повітря.

Децентралізована система вентиляції  зручна для малих сільських шкіл, де реально опалюється та задіяно всього декілька приміщень. Але це небезпечно для великих шкіл, адже в середньому потрібно ставити два таких невеликих рекуператора на клас. А отже роботи 2 додаткові отвори в стіні. В результаті будівля перетворюється в решето.

А ви звертали увагу на повітря в школі, де вчаться ваші діти? Прийдіть та спитайте у вчителя, як все влаштовано і впевніться, що ваша дитина дихає нормальним повітрям. В будь-якому разі ці системи необхідні нашим сучасним школам і ми не можемо нехтувати здоров’ям власних дітей.

Недавні записи

Останні коментарі

Архіви

Категорії

Мета